“Dengan memperkenalkan Honda BigWing, ia menjadi bukti keghairahan BSH untuk memupuk minat dan nilai kepada pelanggan, bahawa kami bukan sahaja memberi produk dan perkhidmatan yang terbaik malah mewujudkan pengalaman kepada pelanggan menerusi pelbagai aktiviti,” kata Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif BSH En. Nobuhide Nagata.
Hoda BigWing diperkenalkan sebagai “Destinasi untuk Penunggang”, yang terdiri daripada pusat pameran terkini, pusat servis, sudut alat ganti dan aksesori serta bilik istirehat pelanggan. Konsep menyeluruh yang tersendiri ini telah direka untuk memberi persekitaran yang bergaya, sofistikated dan premium. Untuk memastikan pengalaman yang menyeluruh, kesemua pusat Honda BigWing dilengkapi dengan peralatan khas dan kemudahan yang diluluskan BSH serta pegawai jualan dan mekanik yang telah dilatih secara profesional.
Honda BigWing akan dibuka di 4 bandar utama – Pulau Pinang, Kuala Lumpur, Selangor, dan Johor, yang menyumbang kira-kira 75% daripada jualan motosikal berkuasa tinggi Honda di Malaysia. Pusat Honda BigWing pertama akan dilancarkan di Kuala Lumpur pada Januari 2018 oleh Ee Tiong Motorsports Sdn. Bhd, diikuti Taycon Motor Sdn. Bhd. di Pulau Pinang, Welly Team Cycle Sdn. Bhd. di Selangor dan Additional Growth Sdn. Bhd. di Johor. Dengan kerancakan pertumbuhan segmen motosikal berkuasa tinggi, BSH menyasarkan untuk berkongsi pengalaman Honda BigWing kepada rakyat Malaysia.