Pelan Insurans Volkswagen VIP kini ditawarkan

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) kini menawarkan program Pelan Insurans Volkswagan atau “VIP” yang direka khas untuk meningkatkan pengalaman pemilikan dengan menawarkan perlindungan yang komprehensif dan mudah. 

Pemegang polisi istimewa ini akan menikmati kelulusan tuntutan diutamakan, bantuan tepi jalan dengan perkhidmatan menunda 24 jam, serta jaminan proses baik pulih yang dijalankan di pusat pembaikan dan cat sah Volkswagen. Ia juga mematuhi standard baik pulih dan hanya menggunakan alat ganti tulen Volkswagen sahaja.

Pelanggan tidak akan dikenakan had minima kos pembaikan (excess) dan juga nilai yang dipersetujui (betterment) bagi kenderaan berumur sehingga 10 tahun. Semua kelebihan ini ditawarkan bagi semua model Volkswagen tanpa mengira usia kenderaan tersebut.

VIP boleh dibeli di mana-mana pengedar sah Volkswagen ketika mendaftar kereta baharu atau memperbaharui cukai jalan. Rakan panel insurans ialah Allianz General Insurance Berhad dan Etiqa General Takaful Berhad. Allianz menawarkan insurans konvensional, manakala Etiqa pula menyediakan insurans konvensional dan takaful.

Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter memberitahu VIP dihasilkan di bawah falsafah Volkswagen Cares. “Dengan VIP, semua pemilik Volkswagen tanpa mengira apa jua model boleh menikmati servis berkualiti dan bantuan tepi jalan pada nilai terbaik di bawah pelan komprehensif yang ditawarkan secara eksklusif buat mereka.” 

“Para pelanggan menjadi keutamaan ke atas semua yang kami lakukan. Penyediaan perkhidmatan tambahan ini di pengedar kami dapat memastikan keseluruhan proses lebih mudah dan bersepadu. Sekali gus boleh menjadikan pengedar Volkswagen sebagai sebuah pusat sehenti untuk memberi ketenangan minda dan memudahkan pelanggan,” katanya lagi.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web www.volkswagen.com.my

Pemeriksaan 32-perkara percuma bagi kereta anda di Petron

Memastikan kenderaan berada dalam keadaan baik adalah sangat penting. Pemeriksaan mudah boleh membantu mengelakkan kejadian yang tidak diingini dan menyelamatkan nyawa. Apabila merancang untuk memandu jarak jauh, anda mungkin cenderung untuk mengabaikan kenderaan kereta anda yang mungkin memerlukan beberapa pemeriksaan mudah.  

 Petron Malaysia dengan kerjasama Honda Malaysia telah menawarkan pemeriksaan kereta 32-perekara percuma bagi pelbagai jenama kereta baru-baru ini. Inisiatif ini telah berjaya menjalankan pemeriksaan bagi lebih 1,100 kereta di empat stesen minyak Petron yang terletak di Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Pahang dan Terengganu.

"Kami dengan sukacitanya menawarkan perkhidmatan ini kepada para pelanggan kami bersama rakan kongsi, Honda Malaysia, bagi meningkatkan kesedaran masyarakat mengenai kepentingan pemeriksaan kenderaan sebelum mereka memulakan perjalanan di atas jalan raya. Dengan ini, kami berharap kemalangan jalan raya dapat dikurangkan terutamanya semasa musim perayaan,” kata Lokman Hani, Ketua Keselamatan, Sekuriti, Kesihatan dan Alam Sekitar Petron Malaysia.
 Petron telah bekerjasama dengan Honda Malaysia bagi menyediakan perkhidmatan pemeriksaan kereta secara percuma di stesen minyak Petron terpilih di negeri-negeri tersebut.

"Keselamatan merupakan keutamaan kami, dan kami harap dapat meluaskan lagi perkhidmatan ini kepada lebih banyak pengguna terutamanya buat mereka yang akan memandu jarak jauh,” tambah Lokman.

Stesen-stesen yang telah mengambil bahagian dalam kempen empat hari ini, bermula 1 sehingga 4 Ogos 2019, ialah Petron Jalan Tengku Mizan di Kuala Terengganu, Petron Jalan Tengah di Georgetown, Petron Jalan Beserah di Kuantan, dan Petron Jalan Sentul di Kuala Lumpur.

Tahun lepas, Petron telah menjalankan 20 pemeriksaan keselamatan kereta kepada lebih daripada 3,800 kereta di beberapa stesen Petron, yang merupakan sebahagian daripada program Petron yang terlama iaitu keselamatan jalan raya. 

Sitiawan kini ada Pusat 3S Mitsubishi

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), pengedar rasmi kenderaan Mitsubishi Motors di Malaysia, bersama dengan pengedar sah mereka iaitu Lofty Ambition Sdn Bhd meraikan pembukaan Mitsubishi Motors 3S Center (Jualan, Perkhidmatan & Alat ganti) baharu di Sitiawan, Perak baru-baru ini. Ini adalah bilik pameran ketiga Mitsubishi Motors di Perak, dengan dua bilik pameran pertama masing-masing di Ipoh dan Taiping .

Cawangan Lofty Ambition di Sitiawan adalah bilik pameran pertama di rantau Utara dengan imej korporat Mitsubishi Motors; diwakili oleh tagline global 'Drive Your Ambition'.

"Mitsubishi Motors dan Lofty Ambition telah menjadi rakan niaga sejak 2014. Dalam masa yang singkat, Lofty Ambition mampu mengembangkan dan mengukuhkan kehadiran jenama Mitsubishi di Perak dan kami gembira untuk meraikan pameran Mitsubishi ketiga yang tinggi di sini! Kami mengucapkan terima kasih kepada Lofty Ambition atas kerja keras dan komitmen mereka terhadap jenama ini,"kata Ketua Pegawai Eksekutif MMM, Tomoyuki Shinnishi.

Pusat 3S mereka terletak di No. 1, Jalan Medan Serdang 1, Medan Serdang, 32000 Sitiawan, Perak. Pusat 3S yang baharu ini menempatkan ruang tamu, dan bengkel yang lengkap. Pusat 3S dilengkapi dengan alat diagnostik pendahuluan lengkap dan Peralatan Set Khas (SST) untuk melayani setiap kenderaan Mitsubishi.

Dengan pembukaan Cita-cita Tinggi, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) kini diwakili 52 bilik pameran (di mana 47 adalah Pusat 3S) dan 54 cawangan perkhidmatan di seluruh Malaysia. Di Malaysia Timur, MMM diwakili oleh 15 bilik pameran (7 di Sarawak dan 8 di Sabah).

Trak pengangkut Triton 4x4 diimport sebagai unit CBU (Dibina Sepenuhnya ) dari Thailand manakala Outlander dan SUV Kompak ASX dipasang di Malaysia (CKD).

Jualan Proton terus meningkat

PROTON mencatatkan kenaikan jualan bagi tahun 2019 dengan  jualan sebanyak 9,127 unit pada bulan Ogos 2019 yang merupakan 17.6% daripada Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) untuk bulan itu.  PROTON satu-satunya antara lima jenama terkemuka mencatatkan jumlah pertumbuhan dua digit dengan mencatat kadar pertumbuhan terbaik berbanding lima jenama automotif di Malaysia, PROTON kini tampak mampu mengatasi keseluruhan jualannya pada 2018 iaitu sebanyak 64,744 unit sebelum akhir bulan September.
"PROTON sangat berterima kasih di atas penerimaan pelanggan terhadap pelbagai penawaran yang diberikan oleh kami. Syarikat telah mencatatkan pertumbuhan jualan terbaik berbanding lima jenama terkemuka pada tahun ini dan meskipun TIV Malaysia telah menurun sebanyak 5.8%, pertumbuhan jualan sebanyak 36% menunjukkan kami kini berada di landasan yang betul. Melalui inisiatif seperti pembukaan lebih banyak cawangan 3S/4S serta penambahbaikan khidmat pelanggan dan kualiti produk yang ditetapkan untuk tahun ini, kami yakin akan dapat mengakhiri 2019 dengan kedudukan yang kukuh," kata Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dr Li Chunrong.
 Tempahan yang diterima untuk Saga 2019 yang dilancarkan pada 6 Ogos lalu kini telah melebihi 10,000 unit. Lebih 1,000 daripada tempahan tersebut adalah melalui platform secara dalam talian PROTON di mana pelanggan boleh menempah model tersebut hanya dengan RM9.99. Oleh kerana model ini mendapat penerimaan luar biasa, Syarikat melanjutkan tempoh tempahan dalam talian sehingga 17 September.
"Melihatkan pada angka tempahan yang diterima, Saga 2019 ini sangat popular di kalangan para pelanggan yang tertarik dengan rekaannya yang diperbaharui, komponen yang dipertingkat serta sistem infotainmen skrin sentuh yang ditawarkan. Kami juga kagum dengan jumlah tempahan dalam talian yang diterima, di mana angka tersebut telah melebihi jumlah yang kami terima untuk Proton X70, justeru itu, kami melanjutkan tempoh tempahan dalam talian untuk memberi peluang kepada pelanggan menggunakan platform yang disediakan," tambah Dr Li Chunrong.